[infowar.de] Homeland-Defense Hearing im Senat, 21.9.2001

Hallo,

nachdem Bush am Donnerstag das neue Office for Homeland Security
gegründet hat, wird dieses auch im Bereich Cyber-Sicherheitspolitik
mitspielen. Wie und mit wem bzw. gegen wen (das NIPC wird wohl
weiterbestehen...), ist bisher anscheinend noch niemandem klar.
Interessant daher die Meinungen in der Senats-Anhörung, die am Freitag
stattgefunden hat. Von einigen Sachverständigen liegen die
Stellungnahmen online vor, ich habe die Links hier eingebaut. Zu
Hart-Rudman verweise ich auf den Bericht deren Kommission vom Januar
unter http://www.nssg.gov.

Grüße, Ralf

http://www.senate.gov/%7Egov_affairs/092101witness.htm

Hearing on
Responding to Homeland Threats:
Is Our Government Organized for the Challenge?

Friday, September 21, 2001    9:30a.m.
106 Dirksen Senate Office Building

WITNESS LIST

The Honorable L. Paul Bremer, III
Former Ambassador-at-Large for Counter-Terrorism, U.S. Department of
State Member, Advisory Panel to Assess Domestic Response Capabilities
for Terrorism Involving Weapons of Mass Destruction

The Honorable James S. Gilmore, III
Chairman, Advisory Panel to Assess Domestic Response Capabilities for
Terrorism Involving Weapons of Mass Destruction
Statement: http://www.senate.gov/%7Egov_affairs/092101gillmore.htm

The Honorable Gary Hart
Co-Chair
United States Commission on National Security/21st Century

The Honorable Warren B. Rudman
Co-Chair
United States Commission on National Security/21st Century

The Honorable David M. Walker
Comptroller General
United States General Accounting Office
statement: http://www.senate.gov/%7Egov_affairs/092101walker.pdf