[infowar.de] Re: Todesstrafe für Virenprogrammierer?

Quoting Ralf Bendrath <ralf -
 bendrath -!
- sfb597 -
 uni-bremen -
 de>:

> So let's say the benefit of executing a murderer is
> roughly 10 times $10 million, or $100 million?and that's
> probably at the high end.

> Compare that to the benefit of executing the author of a computer
> worm, virus, or Trojan. There seems to be no good name for such
> people, so I'll make one up?at least until some reader sends in
> a better suggestion, I'll call them "vermiscripters." It's
> estimated that vermiscripting and related activities cost the world
> about $50 billion a year.

Interessant. Und woher sollen diese Zahlen sein? Ich habe bis heute
keine nachvollziehbare Begründung für die aufsummierten Schäden
gesehen, die Viren und Würmer angeblich verursachen. Natürlich
verursachen sie Aufwände, aber wer kann selbige schon genau
spezifizieren?
Auch hier tritt wieder das übliche Dilemma der Informationssicherheit
zutage: man kann nicht (oder nur selten) mit seriösen Zahlen
argumentieren.

Axel

--
Axel Eble, CISSP * Trienter Str. 6b * 87437 Kempten (Allgäu) * Germany
email: axel -